by

Et lille plaster på såret

Vi rejser minimum 4 gange om året, og der er desværre alt for mange gange, hvor vi har stået i en situation og oplevet, at flyene er overbookede, aflyste eller forsinkede. Det koster os mange timer og meget irritation, og når vi er en familie på 10, der rejser sammen hver gang, er det mange penge, som bliver spildt. Men der er nu kommet en mulighed for at få kompensation, når der er forsinkelser eller andet, som forstyrrer ferie eller forretninger.

En masse svære regler, jeg ikke forstod

Vi prøvede at sætte os ind i, hvad vi skulle gøre, men vi gav hurtigt op igen, for det virkede lidt som om, det var en meget langstrakt process og noget kringlet. Når man som os står og bare gerne vil enten frem til destinationen eller hjem til Danmark igen, så er det ikke lige der, tankerne går i den retning. Derhjemme satser vi altid på, det aldrig sker igen, så jeg var på ingen måde blevet klogere på området.

Men denne gang skulle det være anderledes. Inden vi tog af sted, havde jeg undersøgt området, og her opdagede jeg, at jeg slet ikke behøvede at sætte mig ind i de regler, fordi jeg for et mindre gebyr kunne overlade det hele til https://skyhelp.dk/, hvis uheldet igen var ude. Hvilket det selvfølgelig var.

Frem med telefonen

Så gik jeg ellers i gang med at udfylde på alles vegne. Noget, der tog overraskende kort tid, selv når man tænker på, hvor mange vi er. Det var overstået, længe inden vi gik ombord på flyet, og så kunne jeg læne mig tilbage og se frem til ferien.

Vi fik hurtigt svar, virkelig hurtigt. Jeg var meget overrasket og det kun positivt. For selve kompensationen kom tilsvarende hurtigt. Noget, der nu er starten på den næste rejse, der kan blive lidt mere eksotisk.